Dat is wat data voor je doet!

Wil je weten hoe je met data (nog) kansrijker kan worden en hoe de toepassing van data je kan helpen? Kom naar de Den Bosch Data Week 2020 en ervaar het zelf.

Waarom

Data is niets zonder het slim toe te passen. Doe je dit goed, dan kun je zelfs producten voor je laten denken of je laten ondersteunen bij dagelijkse behoeften. Door data slim toe te passen kun je het leven veiliger, gezonder, efficiënter en duurzamer maken. Wel altijd op een verantwoorde manier, waarbij de grondrechten van mensen worden beschermd. De menselijke component mag nooit uit het oog verloren worden. 

Den Bosch kiest voor toonaangevende datastad. Als datastad zetten we data in voor een beter leven van inwoners, bezoekers en ondernemers. Met de toegevoegde waarde van onderwijstalent in data en in samenwerking met maatschappelijke partners.

We zijn als stad in toenemende mate toonaangevend in

  • het bouwen van netwerken om goed samen te werken en kennis te delen
  • het snel boeken van succes met het opstarten van nieuwe data initiatieven en -bedrijven
  • het voorloper zijn in data onderwijs en vooraanstaande bedrijven in data
  • het leveren van concrete producten en diensten waar data op een slimme manier bij wordt ingezet
  • toch altijd oog te houden voor de mens door voortdurend in gesprek te blijven met de samenleving

Partners

Het JADS (Jheronimus Academy of Data Science), de provincie Noord-Brabant en de Gemeente ’s-Hertogenbosch zijn de founding partners van de DBDW. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken is partner op het vlak van de maatschappelijke dialoog en de ethiek rond data.

In samenwerking met diverse bedrijven en netwerkorganisaties zoals Avans Hogeschool, SAP, Brand Loyalty, SPARK, BIM, Grasso/Grenco en het Driven by Data platform wordt gebouwd aan een complete evenementweek rond data. Het aantal partners voor de editie 2020 kan nog uitgebreid worden met organisaties die een bijdrage leveren aan de kwaliteit en aantrekkingskracht van het programma. RTL Z was mediapartner van de Den Bosch Data Week 2019.

Inhoud

In de week krijgen de diverse doelgroepen (overheid, onderwijs, bedrijven, bewoners en bezoekers) een uitgebreid aanbod van inspirerende sprekers, demonstraties en workshops verspreid over diverse locaties in de stad. Sub thema’s, waarin data een belangrijke rol spelen, komen aan de orde zoals; mobiliteit, energie & duurzaamheid, gezondheid, veiligheid en agri & food.

Kunst & Data heeft ook een plek in de Data Week. De verbinding met publiek wordt in samenwerking met culturele instellingen en onderwijs georganiseerd door visualisatie en sonificatie van data en discussies over het verantwoord gebruik van data.

Thema's

Hoofdthema voor dit jaar is ‘Breng data dichtbij en maak kennis met alle kansen van data’ met bijbehorende deelthema ‘s:

Over DBDW
Eind oktober vindt de derde editie van de Den Bosch Data Week plaats op diverse locaties in de stad!

Laat je inspireren door wat er allemaal met data kan. Hoe het je kan helpen, waar je het kunt inzetten en wat het je brengt. Ervaar hoe het is om de kansen met data te benutten. In Den Bosch kan het. 

 

Contact
Wil je meer informatie? Stuur dan een e-mail naar denboschdataweek@s-hertogenbosch.nl en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Gemeente ’s-Hertogenbosch, de Jheronimus Academy of Data Science (JADS) en de provincie Noord-Brabant, slaan de handen ineen om een unieke, jaarlijks terugkerende evenementenweek in samenwerking met diverse partners als SAP, Brand Loyalty, VNG en Platform Driven by Data groots neer te zetten. Tijdens de week, die moet uitgroeien tot hét toonaangevende event over de kansen met data, worden inspirerende sprekers uitgenodigd en worden op verschillende plekken demonstraties en workshops gegeven. Daarbij ligt de nadruk op welke impact data heeft in verschillende vakgebieden: mobiliteit, energie & duurzaamheid, gezondheid, veiligheid en agrifood. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan data-ontwikkelingen in kunst en cultuur.