Campagne energiemaatregelen | The making of...

In het najaar gaat een campagne voor het nemen van energiemaatregelen van start met mooie voorbeelden van ondernemers en bewoners. Eentje die inspireert en mensen oproept om ook in actie te komen. Niet alleen omdat het je wat oplevert in termen van geld en comfort maar ook omdat je samen het verschil kan maken. Vooralsnog zijn de voorbereidingen weer in volle gang.

Mooie plannen waren er. Vanuit de afdeling Economie en Energie zouden we in het voorjaar een campagne lanceren die oproept om energiemaatregelen te nemen. Een campagne met mooie voorbeelden van ondernemers en bewoners. Eentje die inspireert en mensen oproept om ook in actie te komen. Niet alleen omdat het je wat oplevert in termen van geld en comfort maar ook omdat je samen het verschil kan maken. 

Helaas ook voor dit project gooide Corona roet in het eten. Maar nu Nederland weer beetje bij beetje van het slot gaat, kunnen we de voorbereidingen voor de campagne weer oppakken. En ook het najaar is een mooie tijd om een campagne te lanceren.

De campagne is een combinatie van verschillende middelen die inspelen op de emotie en de sociale beïnvloeding van medebewoners en ondernemers. Een mooi voorbeeld is Ronald van Riet die met zijn zonnebril op het hoofd tussen de zonnepanelen op zijn bedrijfsdak staat. De tekstregel die daarbij op de poster komt te staan is: ‘Een zonnige toekomst met energie voor tien’, ‘Ronald van Riet(veldenweg) heeft het al.’

Verschillende ambassadeurs worden vastgelegd op foto en video terwijl ze met een activiteit bezig zijn in en om hun woning of bedrijfspand. Ze zijn in hun nopjes en niet bewust van de foto/videograaf. De beelden zijn vrolijk, opgewekt en kleurrijk. Hier alvast een sneak preview. 

Op weg naar een nog duurzamer ’s-Hertogenbosch!