Campagne ‘Den Bosch Maakt Raakt Smaakt’ gelanceerd
Den Bosch lanceert de campagne Den Bosch Maakt Raakt Smaakt! Komende maanden laten Bossche studenten zien hoe cultuur in Den Bosch hen op diverse manieren maakt, raakt en smaakt. Gewapend met scherpe pen, oog voor strakke designs en barstensvol talent vertalen de studenten het culturele aanbod in Den Bosch naar videoverslagen, spannende redactiestukken en verrassende acties. Zo zag je Den Bosch nog nooit!
Den Bosch Maakt, Raakt en Smaakt
Met de campagne positioneert Den Bosch zich (weer) als ‘Cultuurstad van het Zuiden’: centraal in het land gelegen, gastvrij, in een prachtig decor en met een hoogwaardig cultureel aanbod. Nu bezoekersstromen na een stille coronaperiode weer op gang komen, staan de deuren van cultureel Den Bosch wagenwijd open.
Studenten laten in de campagne zien hoe cultuur in Den Bosch – zowel binnen als buiten de klassieke binnenstad – Maakt, Raakt, Smaakt. Waarom? Omdat de stad barst van jong talent dat gedurfde en vernieuwende kunst en cultuur maakt. Omdat cultuur in de stad raakt, wat je beleeft in Den Bosch is altijd bijzonder en vol emotie - versterkt door de sfeer, schoonheid en gastvrijheid die de stad eigen zijn. En omdat cultuur in de stad smaakt, in alles proef je kwaliteit, durf en excellentie. Cultuur smaakt naar meer, is divers en verrassend. Ieder bezoek brengt weer wat nieuws!
Jonge Zwanen en Cultureel Programma
De campagne duurt vier maanden, en heeft een maandelijks wisselend thema met uit te lichten programmering. Jonge Zwanen - een team studenten dat de campagne-uitingen maakt (en daarmee een stille verwijzing naar het Bossche genootschap Illustre Lieve Vrouwe Broederschap: het Zwanenbroederschap) - krijgt een podium om het diverse culturele aanbod in de stad te tonen.
De campagne is in september gestart en kijkt om te beginnen naar erfgoed in Den Bosch. Flyers op Open monumentendag 2021 (11 en 12 september) en een postercampagne door de stad kondigden de campagne al aan.
Vanaf oktober presenteren we de culturele instellingen in de stad. Ondertussen zullen studenten de gemoederen bezighouden – cultuur vind je immers niet alleen in de musea! De maand november staat in het teken van Data en #vernieuwing, en in december verwarmt de campagne de winterharten met community art en amateurkunst uit de stad.
Meer informatie
Den Bosch smaakt altijd naar meer. Volg de kanalen van Visit Den Bosch op Facebook en Instagram en blijf op de hoogte van al het culturele aanbod, de activiteiten en acties rondom de campagne!